رجا درباره توقف ۴ ساعته قطار تهران- مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیر خشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیر خشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد؛فوت ۲۲ زائر ایرانی در عربستان برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر
سرخط خبرها

آیا گرمازدگی می‌تواند باعث مرگ افراد شود؟

  • کد خبر: ۲۳۲۸۶۷
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
آیا گرمازدگی می‌تواند باعث مرگ افراد شود؟
گرمازدگی را می‌توان به‌نوعی خطرناک‌ترین و اورژانسی‌ترین اختلال ناشی از گرما به حساب آورد که حتی گاهی باعث مرگ افراد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها شاهد گرم‌شدن هوا هستیم و با شروع این پدیده در روز‌های تابستان، بروز گرمازدگی در بین افراد افزایش پیدا کرده است. به‌گفته کارشناسان هواشناسی، مشهد با ثبت دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد در هفته جاری، روز‌های گرمی را پشت سر گذاشته است که بر همین اساس، احتمال گرمازدگی در بین افراد وجود دارد.

گرمای بیش‌ازحد با اختلال در روند عملکرد طبیعی بدن می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم علت مرگ در افراد باشد. در واقع بیشترین موارد مرگ‌ومیر بر اثر گرمازدگی در میان افراد بالای ۶۰سال روی می‌دهد. علاوه بر این، تلفات و خسارات ناشی از گرما در زمان وقوع امواج دوره‌ای گرما بیش‌ازحد بالاست.

گرمازدگی را می‌توان به‌نوعی خطرناک‌ترین و اورژانسی‌ترین اختلال ناشی از گرما به حساب آورد؛ لذا گرمازدگی یا غش‌کردن بر اثر حرارت، هنگامی روی می‌دهد که مکانیزم‌های خنک‌کننده بدن مانند عرق به‌دلیل افزایش بسیار زیاد دما و رطوبت هوا متوقف شوند.

بیماری‌هایی نظیر دیابت، کلیوی، عفونی، تب چاقی، سوءتغذیه و خستگی زمینه را برای گرمازدگی فرد فراهم می‌کنند.

درمان گرمازدگی با راهکار‌های طب سنتی

متخصص طب سنتی ایرانی در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص درمان گرمازدگی با راهکار‌های طب سنتی اظهار کرد: نوشیدن شربت سکنجبین منافع بسیار دارد. یکی از منافع سکنجبین این است که اگر آن را با یخ خنک کنند و بنوشند، صفرا را از بین می‌برد و از التهاب حرارت معده می‌کاهد و آنچه از بلغم درون معده و روده‌ها باشد، خارج می‌کند.

آیا گرما زدگی می‌تواند باعث مرگ در افراد شود؟

دکتر علی افراسیابی بیان کرد: برای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خوراندن گلاب همراه با مقداری یخ است، به‌قدری که باعث استفراغ شده و صفرا را خارج کند. نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می‌برد و بدن را تقویت می‌کند و همچنین بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->